Dostosowanie kształcenia w Politechnice Świętokrzyskiej do potrzeb współczesnej gospodarki

LogoUE

Cel projektu

Celem głównym Projektu jest kompleksowe wsparcie procesu kształcenia w Politechnice Świętokrzyskiej na kierunkach kluczowych dla rozwoju zielonej i cyfrowej transformacji tj.: Inżynierii środowiska, Odnawialnych źródeł energii, Geodezji i kartografii, Inżynierii danych, Elektrotechniki, Mechaniki i budowy maszyn, Automatyki i robotyki, Transportu, Transportu i logistyki oraz dostosowanie kompetencji i kwalifikacji studentów i studentek tych kierunków do potrzeb współczesnej gospodarki i rynku pracy, zapobieganie przedwczesnemu kończeniu edukacji oraz rozwój kwalifikacji i kompetencji kadry zaangażowanej w realizację procesu kształcenia na kierunkach objętych wsparciem.

Cel Projektu zostanie osiągnięty poprzez:

  • modyfikację programów studiów/programów kształcenia na kierunkach: Inżynieria środowiska, Odnawialne źródła energii, Geodezja i kartografia, Inżynieria danych, Elektrotechnika, Mechanika i budowa maszyn, Automatyka i robotyka, Transport, Transport i logistyka, przy ścisłej współpracy z przedstawicielami otoczenia społeczno-gospodarczego, reprezentującego poszczególne branże, w celu lepszego dostosowania do programów do potrzeb zielonej i cyfrowej transformacji i współczesnej gospodarki,
  • opracowanie materiałów dydaktycznych obejmujących zarówno nowe jak i zmodyfikowane przedmioty,
  • udział pracodawców w realizacji zajęć lub prac dyplomowych, zakup literatury oraz utworzenie lub doposażenia laboratoriów komputerowych niezbędnych do realizacji zmodyfikowanych programów studiów/programów kształcenia,
  • organizację dodatkowych elementów kształcenia, w tym:
      • wizyty u pracodawców,
      • szkolenia branżowe,
      • szkolenia z zakresu cyfryzacji,
      • szkolenia podnoszące kompetencje społeczne,
      • płatne staże dla studentów i studentek kierunków: Inżynieria środowiska, Odnawialne źródła energii, Geodezja i kartografia oraz Automatyka i robotyka,
  • prowadzenie działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki na wspieranych kierunkach poprzez: rekrutację świadomych kandydatów, realizację zajęć wyrównawczych z matematyki, fizyki, podstaw informatyki, języka angielskiego, działań motywacyjnych, w tym spotkań z pracodawcami oraz kadrą PŚk, jak również działań z zakresu tutoringu akademickiego,
  • podnoszenie kompetencji i kwalifikacji kadry akademickiej realizującej zajęcia na wspieranych kierunkach poprzez: szkolenia w zakresie zielonej i cyfrowej transformacji, projektowania uniwersalnego, udział w szkoleniach branżowych, studiach podyplomowych.

Rezultaty projektu:

Udział studentów i studentek wspieranych kierunków w realizacji Projektu:

  • przyczyni się do ich lepszego przygotowania do wejścia na rynek pracy w zakresie branż powiązanych z zieloną i cyfrową transformacją,
  • umożliwi podniesienie ich kwalifikacji i kompetencji zawodowych,
  • przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności na rynku pracy.

Informacje dodatkowe:

  • Na wszystkich etapach realizacji Projektu przestrzegane będą zasady tolerancji, szacunku dla innych, niedyskryminacji ze względu na płeć czy niepełnosprawność, z uwzględnieniem zachowania równości szans kobiet i mężczyzn oraz dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
    1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
    2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Skip to content