Dostosowanie kształcenia w Politechnice Świętokrzyskiej do potrzeb współczesnej gospodarki
Zadanie 11
Realizacja działań zmierzających do ograniczenia zjawiska przedwczesnego kończenia nauki na modyfikowanych kierunkach studiów
Celem zadania jest zniwelowanie barier związanych z brakami w nauczaniu ponadpodstawowym w przypadku studentów I stopnia oraz kontynuacja kształcenia na studiach II stopnia dla ograniczenia przedwczesnego kończenia nauki. Zadanie obejmuje:
- realizację zajęć wyrównawczych z matematyki dla studentów kierunków: IŚ, OZE, GiK, ID, Elekt.,
- realizację zajęć wyrównawczych z fizyki dla studentów kierunków IŚ, OZE, GiK,
- realizację zajęć wyrównawczych z podstaw informatyki dla studentów kierunku ID,
- realizację zajęć wyrównawczych z języka angielskiego dla studentów kierunków IŚ, OZE, GiK, Elekt.,
- realizację wizyt studyjnych w szkołach ponadpodstawowych regionu w celu przedstawienia zmodyfikowanych programów studiów na wspieranych kierunkach, uzyskiwanych kompetencji i kwalifikacji charakterystycznych dla studiów technicznych, perspektyw pracy
w danym obszarze dla świadomego wyboru kierunku kształcenia
i przyszłej pracy zawodowej, - opracowanie materiałów informacyjnych na potrzeby świadomej rekrutacji na wszystkie kierunki objęte wsparciem, wykorzystywane podczas wizyt w szkołach ponadpodstawowych oraz w ramach pozostałych działań informacyjno-promocyjnych,
- działania motywacyjne skierowane do studentów wspieranych kierunków, w tym spotkania panelowe ze studentami 3 roku studiów I stopnia pt. „Czy warto być magistrem?”, prowadzone przez ekspertów z danej dyscypliny naukowej oraz przedstawiciela pracodawców reprezentujących poszczególne branże powiązane ze wspieranymi kierunkami, uświadamiające znaczenie ukończenia studiów II stopnia dla przyszłej kariery zawodowej, rozwoju kompetencji i umiejętności oczekiwanych przez pracodawców,
- dodatkowe zajęcia ograniczające przedwczesne zakończenie studiów – indywidualne zajęcia z tutoringu akademickiego (indywidualne spotkania certyfikowanego tutora ze studentem na zasadzie relacji mistrz-uczeń w celu znalezienia mocnych stron studenta/studenki, praca nad niwelowaniem słabych stron, motywacja do rozwoju osobistego, wykazywania się w dziedzinie, w której student/studentka czuje się najlepiej i kontynuacji nauki na II stopniu dla studentów kierunku IŚ, OZE, GiK, Elekt., MiBM, AiR, T.